Klantenservice

Veel gestelde vragen

Algemeen

  1. Vraag: Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
    Antwoord: Wij zijn goed bereikbaar via het contactformulier via de website of via e-mail (info@asterra.nl). Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 06-34532408.
  2. V: Wat betekent het keurmerk "Webshop Keurmerk" voor mij?
    A: Het keurmerk is ingesteld om consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkel. Klanten kunnen daardoor veilig en betrouwbaar winkelen. U kunt veilig betalen en de privacy is gewaarborgd. Bij geschillen tussen klant en bedrijf, bemiddelt de Geschillencommissie Webshop.
  3. V: Waar vind ik de algemene voorwaarden?
    A: De algemene voorwaarden van Asterra vind u via de home-pagina van Asterra, of klik hier.
  4. V: Kan ik advies krijgen over een produkt?
    A: Wij zijn altijd bereid u te adviseren over onze produkten en de produkteigenschappen. U kunt ons daarvoor mailen of bellen, zie de contactpagina.
  5. V: Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief?
    A: U kunt u inschrijven door op de home-pagina uw e-mail adres in te vullen bij het blokje "nieuwsbrief". Ook tijdens het bestelproces kunt u aanvinken dat u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen.
  6. V: Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe krijg ik een nieuwe?
    A: U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de webwinkel. U klikt dan bij het aanmelden op "wachtwoord vergeten". Volg de instructies die u krijgt op. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, bel dan gerust, wij helpen u graag.

Bestellen

  1. V: Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
    A: Als u uw bestelling voor 16 uur plaatst op een werkdag, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Normaalgesproken ontvangt u uw bestelling dan binnen 1-3 werkdagen, binnen Nederland. Binnen Europa moet u rekenen op een levertijd van ongeveer vijf werkdagen.
  2. V: Waar kan ik voorraadinformatie vinden?
    A: Zodra u een artikel in een bepaalde maat en kleur wilt bestellen, geeft de webwinkel het aan als het artikel niet meer op voorraad is. 
  3. V: Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
    A: U moet geen account aanmaken; u kunt ook als gast bestellen. Het aanmaken van een account heeft voor u het voordeel dat u bij een volgend bezoek aan de winkel, eenvoudig terug kunt zien welke artikelen u eerder bestelde en in welke maat. Bovendien kunt u sterren sparen voor korting op uw klantenkaart.
  4. V: Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    A: U heeft volgens Europese wetgeving het recht op 14 dagen bedenktijd. Dat houdt in dat u binnen 14 dagen uw bestelling kunt annuleren of retourneren. Wij hanteren een ruimer recht op retour, namelijk 30 dagen.

Betalen

  1. V: Op welke wijze kan ik betalen?
    A: Asterra biedt de volgende betaalwijzen aan: iDeal, zelf vooraf het bedrag overmaken, Bancontact of Sofort. Buiten Nederland, Belgie en Duitsland kunt u ook met Paypal betalen.
  2. V: Kan ik ook betalen met credit card?
    A: Asterra biedt geen betaalmethode voor creditcards aan.
  3. V: Kan ik veilig betalen?
    A: Het webshop keurmerk garandeert dat betalen via de site van Asterra, veilig is.
  4. V: Kan ik ook kiezen voor een rembourszending?
    A: Nee, dat kan niet. De kosten hiervoor zijn zo hoog dat we deze optie niet verantwoord vinden.

Levering

  1. V: Wat zijn de leveringskosten van een bestelling?
    A: Binnen Nederland worden standaard €4,50 verzendkosten in rekening gebracht. Dit is inclusief BTW. Zodra uw bestelling boven de €100,- komt, vervallen de verzendkosten bij verzending binnen Nederland. Voor Belgie en Duitsland zijn de verzendkosten vast €9,50 en vervallen de verzendkosten voor bestellingen boven de €150,-. Voor de rest van Europa varieren de verzendkosten afhankelijk van de bestemming.
  2. V: Kan ik op een ander adres dan mijn adres laten bezorgen?
    A: Dat kan; tijdens het bestelproces kunt u een ander adres invullen voor de bezorging van uw bestelling.
  3. V: Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
    A: We proberen de artikelen zo veel mogelijk via gewone brievenbuspost te verzenden. Daardoor kunnen wij de verzendkosten laag houden en u hoeft er niet voor thuis te blijven. Als de bestelling niet in de brievenbus past, verzenden we via MyParcel. PostNL komt uw pakket bezorgen. U krijgt een bericht hierover met een traceercode. Buiten Nederland verzenden we soms ook via andere vervoerders.

Ruilen en retourneren

  1. V: Ik wil het product graag terugsturen. Mag ik het retourneren of ruilen?
    A: Binnen de termijn van 30 dagen (de wettelijke termijn is 14 dagen), mag u een artikel altijd retourneren of ruilen. Zie voor de voorwaarden: Verzenden & retourneren.
  2. V: Krijg ik mijn geld terug als ik het artikel toch niet wil?
    A: Als u het artikel volgens de voorwaarden aan ons retourneert, krijgt u uw geld terug.
  3. V: Betaal ik verzendkosten als ik een artikel retourneer?
    A: Ja, u verzendt voordelig via de retourlink die u ontvangt in de mail over de tracering van de order (vanuit Nederland, Belgie en Duitsland).

Klachten

  1. V: Het artikel dat ik ontvangen heb is beschadigd, wat kan ik doen?
    A: Neemt u bij een klacht over een beschadigd artikel svp altijd contact met ons op voordat u het terugstuurt. In overleg met u lossen we het op.
  2. V: Ik heb een klacht over een artikel of de service die jullie verlenen. Waar kan ik daar mee terecht?
    A: In eerste instantie meld u uw klacht altijd eerst bij ons, zie contact. U krijgt een bevestiging van uw klacht binnen een week. Ons streven is de klacht in overleg met u op te lossen. Wanneer uw klacht niet tot een voor u aanvaardbare oplossing leidt, kunt u uw klacht melden bij de Geschillencommissie Webshop.