Veel gestelde vragen

Algemeen

  1. Vraag: Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
    Antwoord: Wij zijn goed bereikbaar via het contactformulier via de website of via e-mail (info@asterra.nl). Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 06-34532408.
  2. V: Wat betekent het keurmerk "Webshop Keurmerk" voor mij?
    A: Het keurmerk is ingesteld om consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkel. Klanten kunnen daardoor veilig en betrouwbaar winkelen. U kunt veilig betalen en de privacy is gewaarborgd. Bij geschillen tussen klant en bedrijf, bemiddelt de Geschillencommissie Webshop.
  3. V: Waar vind ik de algemene voorwaarden?
    A: De algemene voorwaarden van Asterra vind u via de home-pagina van Asterra, of klik hier.
  4. V: Kan ik advies krijgen over een produkt?
    A: Wij zijn altijd bereid u te adviseren over onze produkten en de produkteigenschappen. U kunt ons daarvoor mailen of bellen, zie de contactpagina.
  5. V: Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief?
    A: U kunt u inschrijven door op de home-pagina uw e-mail adres in te vullen bij het blokje "nieuwsbrief". Ook tijdens het bestelproces kunt u aanvinken dat u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen.
  6. V: Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe krijg ik een nieuwe?
    A: U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de webwinkel. U klikt dan bij het aanmelden op "wachtwoord vergeten". Volg de instructies die u krijgt op. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, bel dan gerust, wij helpen u graag.

Bestellen

  1. V: Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
    A: Als u uw bestelling voor 16 uur plaatst op een werkdag, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Normaalgesproken ontvangt u uw bestelling dan binnen 1-3 werkdagen, binnen Nederland. Binnen Europa moet u rekenen op een levertijd van ongeveer vijf werkdagen.
  2. V: Waar kan ik voorraadinformatie vinden?
    A: Zodra u een artikel in een bepaalde maat en kleur wilt bestellen, geeft de webwinkel het aan als het artikel niet meer op voorraad is. Als het artikel naar verwachting binnen 10 dagen weer leverbaar is, kunt u wel een bestelling plaatsen; bij het artikel wordt dan vermeld dat u rekening moet houden met een langere levertijd. Als een artikel een langere levertijd heeft of helemaal niet meer te krijgen is, kunt u het eenvoudigweg niet bestellen.
  3. V: Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?
    A: U moet geen account aanmaken; u kunt ook als gast bestellen. Het aanmaken van een account heeft voor u het voordeel dat u bij een volgend bezoek aan de winkel, eenvoudig terug kunt zien welke artikelen u eerder bestelde en in welke maat. Ook kunt u retourzendingen makkelijk melden. Bovendien kunt u sterren sparen voor korting op uw klantenkaart.
  4. V: Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    A: U heeft volgens Europese wetgeving het recht op 14 dagen bedenktijd. Dat houdt in dat u binnen 14 dagen uw bestelling kunt annuleren of retourneren.

Betalen

  1. V: Op welke wijze kan ik betalen?
    A: Asterra biedt de volgende betaalwijzen aan: iDeal, zelf vooraf het bedrag overmaken, Paypal, Bancontact, Sofort of rembourszending.
  2. V: Kan ik ook betalen met credit card?
    A: Asterra biedt geen aparte betaalmethode voor creditcards aan. Wel kunt u een creditcard betaling doen via Paypal. U moet daarvoor wel uw creditcard koppelen aan uw paypal rekening.
  3. V: Kan ik veilig betalen?
    A: Het webshop keurmerk garandeert dat betalen via de site van Asterra, veilig is.
  4. V: Kan ik ook kiezen voor een rembourszending?
    A: Ja dat kan, tijdens het bestelproces kunt u hier voor kiezen. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden.

Levering

  1. V: Wat zijn de leveringskosten van een bestelling?
    A: Binnen Nederland worden standaard €3,95 verzendkosten in rekening gebracht. Dit is inclusief BTW. Zodra uw bestelling boven de €100,- komt, vervallen de verzendkosten bij verzending binnen Nederland. Voor Belgie zijn de verzendkosten vast €9,50 en vervallen de verzendkosten voor bestellingen boven de €150,-. Voor de rest van Europa zijn de verzendkosten €12,50.
  2. V: Kan ik op een ander adres dan mijn adres laten bezorgen?
    A: Dat kan; tijdens het bestelproces kunt u een ander adres invullen voor de bezorging van uw bestelling.
  3. V: Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
    A: We proberen de artikelen zo veel mogelijk via gewone brievenbuspost te verzenden. Daardoor kunnen wij de verzendkosten laag houden en u hoeft er niet voor thuis te blijven. Als de bestelling niet in de brievenbus past, verzenden we via MyParcel. De gewone postbesteller komt uw pakket bezorgen. U krijgt een bericht hierover met een traceercode.

Ruilen en retourneren

  1. V: Ik wil het produkt graag terugsturen. Mag ik het retourneren of ruilen?
    A: Binnen de wettelijke termijn van 14 dagen, mag u een artikel altijd retourneren of ruilen. Zie voor de voorwaarden: Verzenden & retourneren.
  2. V: Krijg ik mijn geld terug als ik het artikel toch niet wil?
    A: Als u het artikel volgens de voorwaarden aan ons retourneert, krijgt u uw geld terug.
  3. V: Betaal ik verzendkosten als ik een artikel retourneer?
    A: De verzendkosten van een retourzending zijn voor u.
  4. V: Hoe kan ik een retourzending melden?
    A: U kunt een retourzending melden via uw account in de webwinkel of via het formulier voor herroeping. U vindt dit formulier onder aan de pagina van Verzenden & retourneren.

Klachten

  1. V: Het artikel dat ik ontvangen heb is beschadigd, wat kan ik doen?
    A: Neemt u bij een klacht over een beschadigd artikel svp altijd contact met ons op voordat u het terugstuurt. In overleg met u lossen we het op.
  2. V: Ik heb een klacht over een artikel of de service die jullie verlenen. Waar kan ik daar mee terecht?
    A: In eerste instantie meld u uw klacht altijd eerst bij ons, zie contact. U krijgt een bevestiging van uw klacht binnen een week. Ons streven is de klacht in overleg met u op te lossen. Wanneer uw klacht niet tot een voor u aanvaardbare oplossing leidt, kunt u uw klacht melden bij de Geschillencommissie Webshop.